דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לרדת במשקל ומהר! זה עובד, אבל יש לזה מחיר 

מאת    [ 20/07/2014 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 1804 פעמים ]

לא שמתם לב אבל הקיץ כבר כאן והחמישה קילו האלו שהבטחתם לעצמכם לרדת עד הקיץ, לא ירדו. כי פשוט לא עשיתם דבר. דיאטת בזק? צום חלקי? ד"ר אסנת רזיאל פורשת בפניכם את היתרונות היחסיים ואת המגרעות של דיאטות הבזק.

ד"ר אסנת רזיאל

לפעמים אתם מגיעים לרגע הכרעה. מהסוג שבו אתם מרגישים שאתם זקוקים ל"דחיפה קטנה" על מנת לחזור למשקל היעד הרצוי שלכם. הטריגר יכול להיות בגד ים חדש, עונת הרחצה או סתם אירוע משפחתי שאתם רוצים להיראות בו במיטבכם.

דיאטות בזק שונות ומגוונות המבטיחות לכם ירידה מהירה במשקל נמצאות כאן מאז ומתמיד. נדמה שהן נמצאות כאן מאז הולדתה של תופעת השמנת היתר. הרצון בפתרון קסם שיחזיר אתכם למשקל היעד הרצוי שלכם או לפחות ייתן לכם את יריית הפתיחה לדיאטה ארוכת טווח ומאוזנת יתר.

היתרונות

זה אפשרי. משמעת חזקה וצמצום דרסטי של פחמימות בתפריט מאפשרות למרבית האנשים הורדה מהירה במשקל, כאשר גופנו אינו מקבל תזונה מספקת של פחמימות, הגוף נכנס למצב הידוע בספרות הרפואית כ"קתוזיס". הצורך של גוף האדם בפחמימות ברמה מספקת הוא מובנה, כאשר אנחנו מונעים את הפחמימות מעצמנו לחלוטין, גוף האדם פונה אל השומנים ומפרק אותם, התוצאה היא ירידה מהירה מאד במשקל.

כללי הזהב לדיאטה מהירה:

  1. שתו הרבה נוזלים, לא מוגזים, לא דייאט, מים בלבד, והרבה- זה יאיץ את חילוף החומרים בגופכם ויסייע לכם בתהליך ההרזיה.
  2. הרבה מאד ירקות- ירקות מאודים ללא שמן. ירקות עם ערכים קלוריים נמוכים כדוגמת כרוב, סלטים עתירי חסה ולא ירקות פחמימתיים כתפוח אדמה או אפונה.
  3. מעט מאד פירות- לפירות רבים ערכים קלוריים רבים ותכולת סוכר גבוהה, נכון, הם עדיפים על חטיפי מזון מעובדים ועל שוקולד מבחינת הערכים הקלוריים, אך בדיאטת בזק, צריך למנן גם אותם באופן מדויק.
  4. מרקים דלי קלוריות- מרקים נוזליים צחים, דלי קלוריות ולא עתירים בשומן, גופכם גם מקבל נוזלים רבים, ונוצרת תחושה של מלאות ושובע בקביה
  5. ארוחות קטנות, מנות קטנות, בכל כמה שעות- תחושת השובע שתשיגו תסייע לכם לשמור על תפריט קשוח.
  6. בשר דל שומן- חזה עוף או הודו ודגים דלי שומן, כולם מבושלים עם מעט מאד שמן ובמנות שאינן עולות על 200 גרם.

ברגע שאתם מורידים את תצרוכת הקלוריות שלכם באופן דרמטי, הרבה מעבר לדרוש, ולא נותנים לגוף את מנת הפחמימות לה הוא רגיל, תהליך הירידה הקיצוני מתחיל בתוך זמן קצר ואכן תוכלו להוריד בקלות משקל עודף קטן.

החסרונות

ובכן, החסרונות של דיאטת בזק רבים לצערי, הם עולים על היתרונות במובנים רבים ודרושה אישיות חזקה ביותר לא רק להצליח בדיאטת בזק, אלא בעיקר לשמור על ההישגים שלה לאורך זמן ולחזור למשקל תקין.

האימרה מה שיורד בקלות עולה בקלות, נכונה במיוחד במצב של דיאטות בזק. תהליך הקתוזיס של פירוק מהיר של שומנים בדיאטה נטולת פחמימות הוא דרסטי מדי ומהיר מדי. ברגע שמסיימים את דיאטת הבזק, הגוף רוצה להחזיר  לעצמו את מאגרי השומן מתוך אינסטינקט הישרדותי. אנחנו, שהגענו למשקל המיוחל בתוך זמן קצר, "מרשים לעצמנו" לחטוא מעט, והתוצאה במרבית המקרים היא עליה מהירה במשקל.

דיאטה מאוזנת כדרך חיים היא ההמלצה שלי, אך מודעות ליתרונות ולחסרונות של דיאטות בזק יכולה בהחלט לסייע לכם לקבל את ההחלטה הנכונה במקרה שלכם.

 

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב